همشهری آنلاین: معاون سازمان اوقاف با بیان اینکه سوگواره یاس نبوی در ۲ هزار و ۱۸۹ امامزاده کشور در حال برگزاری است، گفت: ۴ فرودین همزمان با روز شهادت حضرت زهرا(س)، تجمع عزاداران فاطمی در امامزادگان کشور برگزار می‌شود.

سوگواره یاس نبوی

به گزارش مهر، حجت الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به برگزاری طرح سوگواره یاس نبوی در امامزادگان و بقاع متبرکه کشور برای چندمین سال پیاپی گفت: امسال نیز همزمان با فرارسیدن سالروز شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) ششمین طرح سوگواره یاس نبوی با هدف تبیین فضائل و سیره حضرت زهرا سلام الله علیها و ترویج سبک زندگی فاطمی از دوم فروردین در ۲ هزار و ۱۸۹ امامزاده و بقعه متبرکه در سراسر کشور در حال برگزاری است.

وی افزود: تجمع عزاداران حضرت زهرا سلام الله علیها سه‌شنبه ۴ فروردین ماه مصادف با روز شهادت آن حضرت در ساعت ۹ صبح در امامزادگان کشور برگزار می شود.

شرفخانی گفت: مراسم روز شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها با حضور قاریان بین‌المللی و سخنرانان و مداحان برجسته کشور در امامزمزادگان و بقاع متبرکه کشور برگزار می‌شود و در برخی از امامزادگان اطعام عزاداران در شب و روز شهادت درنظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه خیمه‌های معرفت مستقر در امامزادگان و بقاع متبرکه کشور در ایام برگزاری طرح سوگواره یاس نبوی با موضوع ترویج سبک زندگی فاطمی فعالیت خواهند کرد، گفت: همچنین در خیمه‌های معرفت، با هدف افزایش وفقهای فاطمی به عنوان بهترین و بالاترین زن هستی، مشاوره وقف در این خصوص ارائه می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: اقامه نماز جماعت ظهر و عصر، قرائت زیارت حضرت زهرا سلام الله علیها، توزیع اقلام فرهنگی از جمله کتابچه‌های پیام یاس نبوی و لوح فشرده سوگواره یاس نبوی و نرم افزار نیز از جمله برنامه طرح سوگواره یاس نبوی امسال است.

کد خبر 290504

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha